28.5.13

THE GREAT GATSBY


Czekałam na ekranizację powieści F.Scott Fitzgeralda dosyć długo, poniekąd dlatego, że uwielbiam tą książkę, od zawsze fascynowały mnie lata 20 i styl Art Deco. Chociaż mam małe zastrzeżenia co do fabuły to strona wizualna, czyli kostiumy, wnętrza, makijaże w zaskakującym połączeniu z współczesną ścieżką dźwiękową robią ogromne wrażenie. Wręcz elektryzują przepychem, onieśmielają i olśniewają. Tak właśnie wyobrażałam sobie lata 20 w Nowym Jorku!





Kostiumy są przepiękne: cekiny, koraliki i frędzle występują w takiej ilości, że aż przyprawiają o zawrót głowy. Ale nie ma co się dziwić skoro zaprojektowała je sama Miuccia Prada wraz z Catherine Martin!




Lata 20, styl Art Deco i Wielki Gatsby zainspirowały mnie i zaczęłam przeglądać różne strony w sieci. Okazało się w sklepach jest mnóstwo rzeczy, które świetnie wpisują się w tą stylistykę, oraz są na tyle współczesne, aby nie wyglądać zbyt teatralnie.

art deco / the great gatsby


Planuję przygotować post o tym jak połączyć styl Art Deco w nowoczesnych wnętrzach, oraz co inspirowanego The Great Gatsby znajdziemy w naszych polskich sklepach. Jeśli jesteście zainteresowani takimi postami dajcie znać w komentarzach! :)



1 komentarz:

  1. Słyszałam, że film to cienizna, ale obejrzę właśnie dla samych efektów i całej tej otoczki lat 20 :)

    OdpowiedzUsuń