21.10.12

PIELĘGNACJA TWARZY (EDYCJA JESIENNA)

Nie jestem wierna. Produktom do pielęgnacji oczywiście. Mogłabym nawet rzec, że zmieniam je jak rękawiczki. Ciągle mając nadzieję, że znajdę taki, po którego zastosowaniu będę mogła powiedzieć tylko jedno słowo - "wow". 
Jesień jest taką porą roku, w której zaczynam robić "porządki" po lecie, również na twarzy! Pomimo stosowania wysokiego filtra SPF i unikania opalania twarzy, letnie miesiące pozostawiły na mojej twarzy pamiątki w postaci kilku przebarwień i piegów. Także moja cera, która latem wyglądała wręcz idealnie, teraz zaczyna kaprysić i zaczęły pojawiać się na niej niedoskonałości.Od kilku lat wczesną jesienią robiłam sobie kurację Triacnealem z Avene. 
Tym razem również szukałam pomocy w aptece, ale w postaci zupełnie innych produktów.





Oczywiście demakijaż to podstawa! I chociażbym padała na nos, po najbardziej szalonej nocy, zawsze zmywam makijaż przed pójściem spać!
W tym miesiącu zdradziłam moją ulubiony płyn micelarny z Biodermy na rzecz tego z La Roche Posay, na razie nie widzę zbyt dużej różnicy, ale zaznaczam, że stosuję go dopiero od tygodnia.
Jednym z moich ulubionych żeli do mycia twarzy jest wszystkim dobrze znany żel Vichy z serii Normaderm, który po prostu robi to co powinien robić dobry żel - oczyszcza twarz! :)


W celu wygładzenia skóry i pozbycia się niedoskonałości używam na zmianę dwóch kremów: Avene Cleanance K oraz zachęcona wieloma pozytywnymi recenzjami La Roche -Posay Effaclar Duo. Początki kuracji każdym z nich wyglądały podobnie - skóra oczyszcza się, poprzez wysyp przeróżnych niespodzianek. Na szczęście ten etap trwał u mnie ok. 3 tygodni i teraz jest dużo lepiej, skóra wygładziła się, rozjaśniła, a pory są mniej widoczne. Jednak gdy czuję, że moja skóra potrzebuje nawilżenia nakładam multiodżywczy krem z serii Ecoline z Eveline, "cudów" nie robi ale projekt denko obowiązuje nadal. ;)
Będąc wczoraj w aptece, poprosiłam o krem pod oczy na noc, przeciw pierwszym zmarszczkom (efekt mrużenia oczu i niechęć do noszenia okularów korekcyjnych ;)). Polecono mi krem z Avene Ystheal+, który  należy stosować, tylko na noc i który prawdopodobnie ładnie wygładza skórę pod oczami. Użyłam go tylko raz, nie uczulił mnie więc zobaczymy jak nasza współpraca będzie przebiegała dalej. W tym miejscu prośba - jeśli, któraś z was stosowała tab krem proszę dajcie koniecznie znać jak się u was sprawował!
Odżywkę do rzęs z Catrice, stosuję od dwóch tygodni, ale na na efekty stosowania takich produktów trzeba czekać ok. 1,5 miesiąca - więc za miesiąc dam znać czy widać jakieś zmiany. 


Często pracuję do późnych godzin nocnych, ale uwielbiam spać. Dlatego przedłużam moment wstania z łóżka do maksimum (jeszcze 5 minut... i kolejne i kolejne ;)).
Dlatego rano pielęgnację ograniczyłam do minimum. Zaczynam od przemycia twarzy płynem micelarnym, następnie nakładam Effaclar Duo, masuję roll-onem okolice pod oczami,aby wyglądać na obudzoną, a gdy produkty się wchłoną i wiem, że więcej czasu spędzę na zewnątrz niż w biurze, nakładam filtr przeciwsłoneczny La Roche - Posay Anthelios AC, który staram się zużyć do wiosny.

Wprowadzacie jakieś zmiany do swojej jesiennej pielęgnacji skóry?



5 komentarzy:

  1. Miałam kiedys zwykla wersje antheliosa ktory niestety sie u mnie nie sprawdził. Teraz poszukuje wersji ktora ty pokazalas jednak zawsze gdy zachodze do swojej drogerii wszystkie produkty sa juz wyprzedane;/

    OdpowiedzUsuń
  2. nie mogę się nadziwić, ale używam dosłownie tych samych produktów (w 80%) ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Normaderm mnie strasznie wysuszał :(

    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Avene Ystheal+ to krem, który ma ten sam składnik co Triacneal - retinaldehyd - jest to pochodna witaminy A, wprawdzie słabsza od retinoidów, ale dalej ma dość mocne działanie, więc to nic dziwnego że podrażnia - z jednej strony ma faktycznie udowodnione działanie przeciwzmarszczkowe (w przeciwieństwie do większości kremów pod oczy) ale z drugiej strony może być uciążliwy w użyciu. No i trzeba z nim uważać, bo w czasie stosowania takich substancji trzeba jak wiadomo stosować filtr, a nie każdy kładzie filtr pod oczy, ale tak czy inaczej to dobry krem, więc jeśli Cię podrażnia to może spróbuj stosować go np. co drugi dzien na noc :)

    OdpowiedzUsuń